تجهیزات سونا خشک

انواع سونا، به خصوص سونا خشک که در مقاله ساخت سونا خشک روش احداث آن را گفتیم؛ طرفداران بسیاری دارند. فواید درمانی این محیط برای تمامی سنین باعث شده تا افراد زیادی به فکر ساخت آن در خانه باشند. ناگفته نماند تجهیزات بسیاری برای سونا خشک موجود شده که آپشن‌های بیشتری به مشتریان ارائه می‌‌دهد و مخاطبان بسیاری سراغ خرید تجهیزات سونا خشک می‌روند.

تجهیزات سونا دامنه گسترده‌ای از ابزار را پوشش می‌دهند و از عصاره‌ها تا هیترهای سنگی، ابزار سونا هستند. برای آشنایی با کامل‌ترین مجموعه تجهیزات سونا، تا انتهای مقاله تجهیزات سونا با آبماوی همراه باشید.

4

هیتر و گرم کن سونا

اصلی‌ترین موردی که گرمای سونا را می‌سازد، گرم کن‌ و هیتر سونا خشک است. هیترهای سونا به سه مدل سنگی، برقی یا مادون قرمز تقسیم بندی می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها مدل سنگی است. در هیتر سنگی یک دستگاه که وجود دارد که به تولید بخار می‌پردازد و از بین چندین لایه سنگ آن را به بیرون می‌فرستد. هیتر سنگی به دلیل سهولت در نصب و استفاده، اولین گزینه هنگام خرید هیتر سونا خشک است.

دستگاه هیتر و سنگ‌های آن به صورت جداگانه به فروش می‌رسند و متعبر‌ترین برند موجود که می‌توانید از فروشگاه آبماوی خریداری کنید،‌ هیتر و سنگ هیتر مگا اسپا است.

سنگ‌های هیتر در بسته‌های 18 الی 20 کیلوگرمی عرضه می‌شوند که در برابر رطوبت و ترک خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین هیترهای سونا عمر طولانی مدتی دارند و در صورت استفاده بهنیه از تا سال‌ها نیازی به خرید گرم‌کن سونا ندارید.

تجهیزات روشنایی سونا خشک

لوازم روشنایی برای اتاق سونا با لامپ‌های معمولی فرق می‌کنند و علت آن اختلاف دما و وجود بخار است. چراغ‌های سونا معمولا در سقف نصب می‌شوند و روشنایی مناسبی را برای افراد داخل اتاق فراهم می‌کنند. این چراغ‌ها که از یک قالب پلاستیکی برای محافظت بهره می‌برند؛ در برابر نفوذ رطوبت و بخار مقاوم هستند.

برای زیباسازی و جلوه بصری سونا، در زیر سکوهای نشیمن یا بین کنج‌های دیوار، از چراغ‌های سونا با ابعاد کوچک‌تر استفاده می‌شود که صرفا جنبه تزیینی دارند. چراغ سونا با وجود داشتن پلاستیک محافظ، نور بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهد.

کنترل پنل سونا

کنترل کردن تمامی بخش‌های سونا از جمله چراغ‌ها و هیتر، همگی به کنترل پنل بستگی دارد. در برخی از مدل‌ها برای راحتی بیشتر، کنترل از راه دور نیز در نظر گرفته می‌شود و طی آن می‌توان از فاصله  3 متری نیز دمای اتاق را کم یا زیاد کرد. این دستگاه که جزو تجهیزات سونا شمرده می‌شود، شامل صفحه  لمسی و پاوریونیت است که وظیفه تنظیم روشنایی و تهویه هوای اتاق سونا را بر عهده دارد.

محافظ حرارتی کنترل پنل که به دمای بالا حساس است؛ از هیتر در برابر هوای داغ مضر محافظت می‌کند.

ابعاد دستگاه کنترل پنل ارتباط مستقیمی با حجم اتاق سونا دارد و هرچه اتاق سونا بزرگ‌تر شود، باید به سراغ مدل‌های پیشرفته بروید. ممکن است یک سونا خشک به چندین دستگاه هیتر مجهز باشد و برای تنظیم دمای آن‌ها باید از طریق کنترل پنل برای تنظیم دما اقدام کنید. ناگفته نماند در تجهیزات سونا خشک، گاهی اوقات سیستم صوتی در نظر گرفته می‌شود و تنظیمات آن از طریق کنترل پنل تغییر می‌کند.

لوازم جانبی اتاق سونا

سیستم صوتی، دمای هیترها و حجم بخار داخل اتاق سونا بوسیله ابزار بالا تامین می‌شود. اما در این میان تعدادی ابزار وجود دارد که نبود آن‌ها حس می‌شود و هر چند ساده، اما بسیار حیاتی هستند. این لوازم که قیمت زیادی هم ندارند، بدون استثنا در سوناخشک‌های عمومی و خانگی دیده می‌شوند. سطل،‌ ملاقه و رایحه اتاق سونا، دقیقا همان ریزه‌کاری‌های جذاب هستند. رایحه خنک کننده اکالیپتوس برای پاکسازی ریه‌ها و افزایش سطح دوپامین در بدن استفاده می‌شود که آرامش را فراهم می‌کند. 

سطل و ملاقه برای ریختن آب روی هیتر و ایجاد بخار بیشتر کاربرد دارند که می‌توان گفت بدون آن‌ها بخار سونا کاهش می‌یابد و پس از مدتی تقریبا تبدیل به یک مه ناچیز می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم یک دما سنج برای محیط سونا داشته باشید تا اگر حساسیت خاصی به یک درجه مشخص هوا دارید، از بروز صدمات احتمالی جلوگیری شود.

مزایای سونا خشک

سونا خشک مزایای بسیار زیادی داشته و تاثیر زیادی روی چربی سوزی دارد. بهترین روش برای درمان زخم‌های پوستی،‌ سینوزیت و اسپاسم‌های عضلانی، مراجعه به سونا خشک طی فواصل زمانی مشخص است. افزایش گردش خون، بهبود سر درد‌های تنشی، تقویت و افزایش رشد مو و بهبود خستگی مزمن برخی از مزیت‌های سونا خشک هستند.

با استفاده از تجهیزات سونا خشک، تجربه‌ای متفاوت از آرامش و راحتی را به خود هدیه دهید. برای خرید تجهیزات سونا اصل و با کیفیت، آبماوی به عنوان یکی از معتبرترین فروشنده‌های این حوزه در خدمت شما عزیزان است.